Friday, December 5, 2008

mmmbbeeekkkkkkk...

assalamualaikum...

sowi la ek.. tok dlm 2 minggu ni asyik bz jer.. setakat tgk2 jer blog2 kowang semua.. maklumlah nk2 akhir tahun ramai lak staff ofis yg cuti.. memandangkan tok dh bercuti kawin lps.. so x cuti pun lps2 ni... byk job tok terpaksa cover utk staff lain.. tu yg stress tahap berdarah telinga.. ada satu tahap x sempat nk berehat tarik nafas... adeeehhh....

tapi sejak kawin ni stress kat ofis mcm dulu2 gak... tok pun jarang blk awal sejak 2 minggu ni.. weekend pun terpaksa keje.. nk x nak tok kene wat atas dasar minat ngan keje tok sendiri... sampai cuti raya haji pun tok lupa...

tapi tok kesian kat isteri tersayang tok.. pagi2 bgn wat sarapan lps subuh pastu lak antar tok kt bus stop tepi federal.. blk lak kene amik tok mana2 kt klang.. x tentu tmpt nk kene amik... kalo tok blk lmbt sgt terpaksa lah dia amik tok kt ofis sampai 2, 3 pagi... tok pun xnak susahkan isteri tok kalo ikutkan nk jer tok tido ofis.. tapi kesian isteri tok.. tido sowang2... nasib baiklah isteri tok phm kerja tok ni...

kalo penat2 blk keje automatik tok hilang stress... dh x pikir keje dh... mkn mlm pun dh siap terhidang... sian plak kdg2 tertido tunggu tok blk... nk kejut pun kesian.. sbb isteri tok pun teruk gak keje... tapi x pe lah mgkn inilah cabran umah tangga baru kot... kdg2 tu tok blk sendiri naik bas smpai umah.. xmo susah nk amik.. lecehh.. tok dh biasa dlm keadaan camni..

disebabkan terpaksa keje weekend.. sampai parents tok ingat tok merajuk xnak balik.. adehhh.. ni yg susah ni kalo membuat spekulasi sendiri..huhuhu.. tok pun silap sampai lupa nk call parents..

sampaikan abah tok telefon..

pukul 8.30 mlm

abah: halo.. ko wat per?..

tok: keje bah

abah: bz sgt ker?..

tok: haah biasalah bah.. dateline keje semua tight sgt

abah: ye lah.. kalo bz sgt pun x kan sampai blk lewat pagi..

tok: hmmm.. (aik mcmmana bpk aku tau ni?)

abah: ko ada apa2 masalah ker?..

tok: xde lah bah.. (padahal byk masalah lain huhuhuhu)

abah: dh la.. kalo ada masalah bgtau..

tok.. hmm.. ok...

ntah la selama ni tok ada masalah pun x pernah abah tok bertanya bgtau kt abah tok pun jarang sekali... mgkn tok malu kot.. sbb abah tok jenis yg x byk bercakap n bertanya...

apa2 pun tok ingin mengucapkan selamat hari raya aidiladha... kpd semua penduduk kg sri 360...

byee....

5 comments:

Kakak Tiri said...

Selamat Hari Raya Tok. Kalau apa papa masalah tefon jelah Mem. Ok.

Babai.

Saya, Aku dan Kamu said...

selamat ari raya tok & 1st lady. jgn la keje kuat sgt tok. nnt semput..

SilverFerio said...

selamat hari raya tok dan bini...

Dory said...

selamat hari raye chapit..seb baik ad memahami.. ape2 pon, all the best to u!

KitKet said...

apa ni tok? mana gambo yang boleh berkata2? xbest lah tok baca citer ajer

Pendudukku

Pendudukku
Sebahagian Daripada Penduduk Kg Sri 360