Wednesday, March 11, 2009

Alhamdulillah...

sabtu ni (14/3/09) along bertunang lak... mcm biasa lah tok jadi org kuat dlm majlis pertunangan along nanti... rasa happy bila kawan dh ramai ingin berumahtangga... ada gak geng nanti citer psl kawin2 ni... hhuhuhu.. k.e lak kawin minggu dpn... ini lagi la.. tok nk bg gegar abis kt wedding k.e ni.. meriah mcm kt funfair tok wat.. muahahaa... betul ker k.e dh nk kawin ni.. mcm x percaya... sampaikan sblm tidor ad tanya kt tok.. betul ker k.e nk kawin sayang?... mcm x caya jek... mcm mana ek diorg lps kawin.... heeheeheehehe tok hanya mampu sengih kambing k.e walaupun x sebijik mcm sengih dia.... hahahaha...

sejak tok kawin ni alhamdulillah semuanya baik2 belaka.. kalo yg buruk tu tok anggap dugaan jer... yg penting usaha dan redha... ramai gak tok jumpa ngan kwn2 lama.. diorg pun x sangka tok dh kawin ngan ad lak tu espesially kwn2 sekolah dulu... sbb kitorg dh couple sejak form 3 lg... tok pun x tau nk explain mcm mana kt diorg... kesian gak bila tgk raut wajah diorg yg x berkahwin sbb ramai kawan2 lain dh kawin... tapi mereka bkn masalah drpd duit tetapi hati pasangan... cuma tok bg advice.. jgn terlalu ikut org lain yg dh kawin ni.... kalo rasa dh mampu dan niat.. kawin jer... wat cara elok2... xde sape nk marah... lmbt atau cepat kawin bkn ukuran dlm rumahtangga... yg penting.. kebahagiaan... sama2 menempuh dugaan... apatah lagi memikul tanggungjawab.... jgn terlalu memikirkan masalah utk memikul tanggungjawab slps kawin kerana kita mmg xleh lari drpd tanggungjawab tu.... tok pun selalu mengingatkan diri tok dlm memikirkan hal ni...

11 comments:

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Yang dah ada pengalaman eloklah nasihat kepada yg lain. Syabas Chapit!

Dory said...

congrats along..

zzzzila said...

3 stooges!!masing2 ikut jejak langkah syafik!!wahh..mgg depan k.e kawen ngan i..mcm xcaye je!

Mem Aluya said...

Congrats Along :)

KitKet said...

selamat bertunang along!

mak macam xcaya ajer k.e. dah nak kawen dah. dah besar dah budak tu. mak masih teringat2 lagi dia masa kecik dengan togel2 dok main lecak.. hish.. macam toyol

Mrs Jaja said...

wah along nak bertunang dah ke...hihi..congrats!

congrats utk k.e jgk..

zool irfan said...

huh.. suka betul aku nasihat kamu ni tok..
yela.. masing2 dah cukup sifat dan layak berkahwin..

tahniah untuk k-e dan along..

tok.. kerja kuat lagi tau.

Rajap said...

tahniah along... dah tukar status dh..

tak lama lagi lehmasuk kelab rg yg dh kawin..
Muahahahaha..

Buat K.E.. jgn kelu lidah nanti depan kadi ok..

Khambeng Madu said...

muahahahha..tak tahan aku baca komen sorang2...hahahha

Zu said...

tahniah....tahniah....

Mademoiselle Cynicleopetra said...

selamat bertunang along...tui tu tok...bagilah nasihat pada yang takut nak berumahtangga...byk nikmat dari mendukacitakan tak gitu TOk!

k.e kalau dah kawin nanti...jgn lupa update blog bagi tahu kami perkembangan hidup berumahtangga nanti...hehehehe

Pendudukku

Pendudukku
Sebahagian Daripada Penduduk Kg Sri 360