Wednesday, June 4, 2008

MEMINYAK LAGI?


assalamualaikum semua org2 kg..

skg ni semua tgh bercerita ttg minyak... aiii.. minyak..minyak..sungguh berharga minyak di alam ini... itu lah kelebihan sumber alam yg dijadikan oleh Allah utk manusia...

semalam tok gi stesen minyak pun mmg jam giler... aduhhh.. serabut kepala tok nk tgk.. mana2 stesen minyak pun penuh ditambah lak sesak kat jlnraya.. aaii... nasib baik la tok dpt cepat.. tok x isi minyak pun.. beli air nescafe tin jer.. tapi ramai gak kat kaunter...lgpun tok ni sampai skg xde kenderaan persendirian hanya kaki yg kurus lagi solid ditambahkan lagi dgn kasut buruk tok yg berkhidmat utk tok kemana2..

walaupun tok xde kenderaan tok terasa gak dgn kenaikan harga minyak... kalo tok naik lrt ke naik bas ke... harga mesti naik.. beras pun dah naik.. semua nyer nak naik.. zool pun mlm2 pun asyik naik jer sejak dua menjak menjadi tupai yg berpunya.. aaiii.. asyik mengeluh jer tok ni..

walaupun tok x suka psl2 politik negara ni.. tapi tok amik tau gak.. apa nk jadi ngan negara kita pun x tau la.. tok terpikir gak kdg2.. sebenarnya kalo iktkan kita bertuah lagi sbb harga minyak negara kita antara paling murah didunia.. kat eropah minyak lagi mahal.. tapi disana boleh mengharapkan pengangkutan awam dan inisiatif lain.. kita lak ada subsidi minyak.. untungkan?.... kakitangan kerajaan pun dah naik gaji..benefit byk... tu pun masih nak bising2 lagi?... sebenarnya yg susah ialah kakitangan swasta.. seperti tok ni dan yg lain2.. walaupun bergaji besar sekalipun risiko tetap tinggi untuk meneruskan hidup... ntah la ni cuma andaian tok jer...

sepanjang tok naik kemudahan awam ni... tok slalu gak perhatikan pengguna2 kereta.. x dinafikan rakyat m'sia dpt memiliki kereta sendiri walaupun pendapatan x seberapa.. banggakan?.. tapi ade kesan nya jugak.. sesak jalanraya x tentu psl... purata yg memiliki kenderaan sendiri pun 2 kereta utk sebuah keluarga skg... mcm pengguna perkhidmatan bas awam kat m'sia skg ni hampir 70% rakyat asing.. dimanakah rakyat kita sendiri?.. semua naik kereta ker?.. tok pun bila naik bas dh macam org asing lak.. cuma lrt jer masih ramai rakyat kita gunakan... tu pun masih x cukup.. perkhidmatan seperti komuter pun masih lemah nak menangani penumpang yg semakin bertambah.. tu psl la rakyat lebih suka naik kete lagi selesa...

tok x menyebelahi mana2.. tok pun kdg2 guna kete family tok gak.. nk kuar pun guna duit tok gak.. tu pun tok dh rasa x mampu sgt nk spend minyak apatah lagi memiliki kete sendiri... Pak Lah ni pun satu.. mcm main2 lelong jer naik minyak... mmg demi kebaikan negara... tapi rakyat pun penting gak... KJ pun apa cter ntah.. tok dh x amik tau... propaganda jer... mgkn ini satu cabaran bg pembangkang... bagaimana mereka nak menangani mslh rakyat...

xpe lah.. nak wat camana kan.. kita sebagai rakyat MALAYSIA kita kene bersatu.. kita harus bangga kita membangun dgn pesat selepas 50 tahun merdeka.. kita memiliki berbagai kaum, bangsa, agama tetapi kita tetap berdiri di mata dunia.. MALAYSIA BOLEH!!!..

zool!.. apa kata ko jadi org minyak.. leh la tok main kejar2 ngan org2 kg skali.. baru chill.. dulu masa k.e jadi org minyak org2 kg dpt tangkap masa dia cuba nak menyontot kambing kat kandang umah Som...

gambar diatas - zool tersenyum manja setelah dpt memboloskan diri ketika org2 kg cuba menangkap beliau di rumah Som

12 comments:

Khambeng Madu said...

muahahahah...geram aku tgok gmbar zol tu...!! heheheh...senyum puas tu..!! hahaha

Si Tukang Karut said...

kenapa zool senyum cam senyum kemben jer tu...hehehe

Tok Ketua said...

dia senyum kamben sbb dia baru melepaskan onarnya pada si khambeng madu.. huhuhuhu.. kpuasan nikmat jelas dipaparkan.. hahahaha

zool irfan said...

damn!!! tok.. u so damn..

SitiNur said...

kalau di usha lama-lama..kulit zul bukan jenis kulit yang berminyak..hehe

zul,cemana u jaga kulit muka u..licin dan nampak kemerah-merahan..


Hmm..bila la kat sg.petani nak ada lrt?? senang skit nak pi keja. parking xyah bayar,keta,minyak sume xyah bayar..

satu hari nanti tok kena ada keta jugak, keta skrg dah jadi satu keperluan la tok..

SilverFerio said...

nk beli kuda sekor lah... senang nak kemana-mana

KitKet said...

kahkahkah.. tunggang kambeng ke kledai ke ... kuda mahal naw

eryreckless said...

aku da oder basikal bmx vtec satu...biasala internet oder(cam knal ja ayat tu)

Gee said...

hahahhaha manja sungguh senyuman zool tu.. :))

zool irfan said...

ni bukan zool la.. ni zul.. dia ni kembar kita..

zool irfan said...

ni bukan zool la.. ni zul.. dia ni kembar kita..

Kakak Tiri said...

Ayu nya Abam Zool.

Pendudukku

Pendudukku
Sebahagian Daripada Penduduk Kg Sri 360