Wednesday, August 6, 2008

Si Montel



Assalamualaikum semua..

lama tok x update.. biasa la kan.. tok kan bz memanjang... nk kayuh beskal pun kdg2 bz..

dgn tidak membuang masa dan situasi.. tok sbnrnya xde idea nk update tapi bila tgk org2 kg kita ni byk yg suka kan kucing mahupun harimau ternakan.. tok pun nk update citer psl kucing tok gak la...

nama kucing tok ni ialah Montel.. adik tok yg bg namanya.. tok layan jer.. masa kecik2 dulu lps seminggu dilahirkan.. montel diambil oleh kwn adik tok.. memandangkan byk sgt kucing kat umah tok ni.. dh x terlayan gamaknya.. sedih gak sebab montel belum putus susu.. sian dia.. adik beradik montel pun sebahagian bg kat org.. tu pun masa dh besar skit.. lps 2 minggu montel dijaga oleh kwn adik tok.. lalu dia pulangkan balik.. sbb montel xmo mkn dan minum.. kwn adik tok pun satu.. dia ingat leh terus mkn ker.. sian tok tgk montel.. bila montel blk.. dia terus ke arah ibu dia dan terus menyusu.. masa tu montel betul2 minum sepuas2nya.. sian tok tgk.. kurus tok tgk.. tok pun x kurus camtu... sejak drpd tu montel mkn apa jer berselera..

montel la satu2nya kucing tok yg plg manja dan mempunyai skill tersendiri.. iaitu leh wat style terbang.. kalo dia wat camtu maksudnya dia senang hati... huhuuhu... montel pun suka mengiaw memekak.. pagi2 dia dh kejutkan family tok.. yg tok kurang berkenan ngan si montel.. dia kdg2 lupa yg dia dh mkn... bila tok dh mkn x sampai sejam nk mkn lagi.. ewah2 mentang2 adik tok keje nestle senang2 dia dpt mkn friskies byk.. sehari satu tin dia mkn.. tin besar lak tu.. aiii...

rasanya tu je la kot..

15 comments:

Adzra a.k.a DoOrDie said...

eh ehhh...sama mcm kucing kuntum!

suka tido style superman!

Comot-nyew-aku said...

mot sedey lagi..nengok tucen pun tingat rabbits.. 2hari lepas female mati, ari ni.. husband dia lak mati.. owh sedey

Pink Marie said...

wahaa suke le tok posing montel nie.
kasi la byk sket pic montel. jgn le kedekut.

dr hapizi said...

lengkap tok citer psl montel..cam national geograpic

I, Me and Myself said...

montel suka lantai sejuk tu tok. sbb tu dia duduk camtu. apa kata tok adiahkan dia aircon di besday dia nnt

zool irfan said...

aku paling pantang kalau kucing jantan pancut kat kasut aku..

NaD said...

tok..agak2 tok pun nak berselera makan dan tak kurus lagi, elok ler tok pun menyusu ngan ibu si montel jugak.

*ini hanyalah cadangan sahaja. sekian, terima kasih.

NaD said...
This comment has been removed by the author.
Gee said...

amboi amboi.. manja sungguh si Montel tu.. makan komain mewah..

sue cipot said...

suke tgk kucen tp xsuke pegang, sentuh, @ apa je.. rimas tmbh2 time duk gesel2 tue..

Hanamichi_Sakuragi said...

ohhhh bz dgn c montel rupanyaa

~ beaber ~ said...

memang montel sunggoh nehhh ...

Dory said...

macam kucing aku je montel ni.. tapi kucing aku gemut tak hingat! perut je dah brape kilo. kalah la perit zool tu.. hehhee

Si Tukang Karut said...

tulahkan...kucen mommi si lilo pun suka begini kalau dudyk apa stail ntahlah..tapi bila kita dok gelak2 cam meriah dia suka...agaknya dulu dia kucen sarkis....ermmm nak tanya zool..adakah zool pernah kuak lentang begini...

Tok sehat ke kim salam sama AD...belijerr spender ada lampu lap lip tok meriak sikit...huhuhuu

Kakak Tiri said...

Isk isk. Rasa nak pek ajer si Montel ni.

Tengok sikit... mana rupa dia?? Ada comel macam Tok tak?

Pendudukku

Pendudukku
Sebahagian Daripada Penduduk Kg Sri 360